zondag, juni 04, 2006

update vanuit Cusco Peru

Hola Amigos,
 
Voor het eerst in een internetcafe. Net voor eten even een berichtje.
 
Dinsdag ben ik goed aangekomen in Lima, erg leuk hostel, aardige mensen, maar ik was wel vrij brak van de vlucht (15 u). We besloten de dag erna s avonds de nachtbus te nemen naar Arequipa. Een reis volgens boekje van 14 uur, maar dat bleken er 3 meer te zijn. We kwamen die nacht langs Nasca en reden door een woestijn. Erg apart toen het licht was om te zien in wat voor totaal andere wereld ik was beland. Arequipa ligt op 2300 meter en het is er prachtig weer. Omdat ik wat misselijk was zijn we de stad niet ingegaan. Na een douche daar in een hostel zijn we {s avonds weer doorgereist met een andere nachtbus om zo snel mogelijk in Cusco te komen. Een reis van ongeveer 12 uur. Dit keer kon ik wel uitstekend slapen. Leuk was verder dat ik met een aardige man uit Cusco heb gesproken. Een mijnwerker die voor het eerst in 2 jaar vrij had genomen om te kunnen stemmen in zijn geboortestad. Erg apart, als je ziet hoe gemakkelijk wij hier toch wel over denken vaak.
 
Cusco is sprookjesachtig. Waanzinnig hoe gaaf het hier is. Wel moest ik omwille van de hoogte, zo n 3500 meter, rustig aan doen. Gister veel geslapen, licht gegeten en een beetje op Plaza de Armas gezeten, in het centrum. Vandaag hebben we het incamuseum bekeken en zijn we wat gaan shoppen. Morgen gaan we iets van de omgeving zien. Wat dat precies is, weten we nog niet. Deltavliegen, plan A, is geskipt, omdat we niet naar 50 dollar per persoon konden afdingen. Misschien komt dat nog. Maandag start de incatrail. Een van de hoogtepunten van de reis, dat weet ik zeker. Als ik de peruanen vertel over het feit dat ik dit ga doen, zie je gelijk de glinstering in hun ogen. De kindjes zijn hier erg schattig. Cusco is wel erg toeristisch, dus veel straatventers en bedelaars. Dat begint soms wel vervelend te zijn. De politie is ons wel terwille en stuurt ze vaak voor ons weg.
 
Okey, ik ga een hapje eten. Hasta la vista. Zodra ik meer leuke verhalen heb (waarschijnlijk na de incatrail, volgende week) horen jullie meer. Tot nu toe geniet ik met volle teugen. Gister een cavia verorberd.. zometeen aan de Alcapa (soort lama). Lachen, hehehe..
 
Hey ltrz!
Groeten Mathijs